صفحه اقتصادی صنعتی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

یکی از مواردی که بسیاری از ایرانیان را در خارج از کشور متعجب می کند، به تنهایی زندگی کردن سالخوردگان در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است. سالخوردگان و یا زوجهای سالخورده بالاتر از ۷۰ و ۸۰ سال کاملا مستقل، بدون نیاز و همراهی دیگران به خرید می روند و یا در رستوران مشغول غذا خوردن هستند. حتی در مواردی نیز مشاهده میشود حتی سالخوردگانی که دارای مشکلات حرکتی و ناتوانی جسمی هستند، سعی دارند تا به هر شکل ممکن و مستقل از دیگران فعالیت روزانه خود را به تنهایی انجام دهند.
برای ما با که فرهنگ خاص ایرانی و شرقی زندگی کرده ایم و همیشه پدربزرگ و مادر بزرگ را در کنار خود دیده ایم، بدون شک دیدن تنهایی سالخوردگان خوشایند نیست و شاید یکی از دلایل آن، هراسی است که از تنها ماندن در زمان سالخوردگی داریم. ولی باید به این نکته توجه کنیم که زندگی مستقل این سالخوردگان بدلیل استقلال مالی آنها و عدم نیاز مالی به دیگران و حتی به فرزندان خود است. سالخوردگانی که از سالیان گذشته برنامه ریزی مالی مناسبی برای خود داشته اند، امروز بدون نگرانی از کمبود مالی، زمان خود را به استراحت و حتی گردش دور دنیا می گذرانند. بگونه ایکه بخش قابل توجهی از توریست ها را بازنشستگان و سالخوردگان کشورهای توسعه یافته تشکیل می دهند. واقعا چگونه به این آسایش و استقلال مالی رسیده اند و برنامه ریزی مالی که از آن سود برده اند، چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۲۸
محمد کریمی

عبارت (PMBOK) مخفف Project Management Body Of Knowledge می باشد، در فارسی به گستره دانش مدیریت پروژه ، یا به شکل ساده‌ تر به دانش مدیریت پروژه ترجمه شده.

منظور از Body Of Knowledge مجموعه ای کامل و جامع از اطلاعات و مهارت‌ها می باشد که یک حرفه را تشکیل می‌دهند.

PMBOK معروف ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است و رایج ترین معیار برای ارزیابی سیستم های مدیریت پروژه می باشد.

(به عبارت دیگر زبان مشترکی در مدیریت پروژه است)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۲۸
محمد کریمی

ریشه‌ی مدیریت پروژه به روش‌ها و فرآیندهایی برمی‌گردد که حدود صد سال پیش در کسب‌و‌کار توسعه پیدا کردند. با این حال، در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه رشد چشمگیری داشته و به عنوان یک عملیات مجزا و جدی در تجارت ظهور کرده است و در صحنه‌ی تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکت‌ها دائما به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستند، به یک عامل کلیدی تبدیل شده است.

مدیران پروژه برخلاف مدیران تجاریِ شرکت، خود را فقط محدود به نظارت بر یک جنبه از عملیات نمی‌کنند، همچنین برای رسیدگی و مقابله با مسائل مدیریتی محدودیت زمانی هم ندارند. در عوض، مدیران پروژه وظیفه‌ی پیچیده‌ای برعهده دارند: آنها باید تمامی جنبه‌های پروژه را بررسی کرده و از اجرای درست و به موقع آنها، در محدوده‌ی بودجه‌ای که برای‌شان تعیین شده، اطمینان حاصل کنند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۲۱
محمد کریمی

در دنیای امروزی با وجود این همه کمپانی بزرگ و کوچک در دنیا با تعداد کارکنان زیاد و رقابت شغلی زیادی که وجود دارد، برخوردهای خشک و تند و زور برروی کارمندان دیگر مشکل گشا نیست. امروزه برای موفقیت و رسیدن به هدفتان باید سعی کنید که اول کارکنان شما به اهدافشان برسند تا شما را به هدف ها و آرزوهایتان برسانند. در این مقاله مدیریت منابع انسانی سعی داریم که 0 تا 100 مدیریت منابع انسانی را برای شما بازگو کنیم تا بدانید چگونه می توانید بهترین و باکیفیت ترین بازده را از کسانی که برای شما و اهداف شما کار می کنند بگیرید. مدیریت منابع انسانی نقشی است که در هر سازمانی که بیش از یک نفر عضو داشته باشد معنا دارد. پس برای هر کسب و کاری از کوچک تا بزرگ مدیریت منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۵۹
محمد کریمی

مدیریت ریسک یکی از قسمت‌های محوری مدیریت استراتژیک هر سازمان به‌شمار می‌رود. این شیوه شامل فرایندهایی است که از طریق آن سازمان‌ها می‌توانند به صورت روش‌مند خطرهای مرتبط با فعالیت‌هایشان را شناسایی کنند. یک رویکرد مدیریت خطر موفق باید با سطح خطر در سازمان متناسب و با دیگر فعالیت‌های سازمان هم‌راستا باشد.

از دیگر ویژگی‌های مدیریت خطر موفق می‌توان به جامعیت گستره کار، گره‌خوردگی با فعالیت روزمره، و پویایی در پاسخگویی به شرایط نام برد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۰
محمد کریمی

 

رشته مدیریت صنعتی، همانطور که از عنوانش مشخص است به مدیریت امور مختلف در صنعت می‌پردازد. بنابراین لازم است طیف گسترده‌ای از دانش‌ها، مهارت‌های لازم برای طراحی و بهبود فرآیندها و مدیریت افراد و امور مربوط به صنایع گوناگون را در بر گیرد.

 

همانطور که در تعریف کلی مدیریت آمده است، مدیریت یعنی توانایی کار با و به وسیله افراد و منابع سازمانی؛ بنابراین کار و وظیفه یک مدیر در اصل بررسی کل سازمان و هدایت افراد و منابع آن به سمت اهداف و آرمان‌های سازمانی است. از آنجایی که مدیران هم با افراد و هم با دیگر منابع سازمانی در ارتباط هستند، مسلما نیازمند طیف وسیعی از مهارت‌ها خواهند بود....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۴۴
محمد کریمی

تعاریف گوناگون مدیریت :

 

در زمان های گذشته مدیریت اینگونه تعریف میشد، مدیریت یعنی:  هنر انجام کار توسط دیگران. این تعریف در مورد ارتباطات بین ارباب و رعایا بوده است. در زمان انقلاب صنعتی، تعریف از مدیریت تغییر کرد. “مدیریت یعنی : ارتباط صحیح بین منابع محدود و نیازها و اهداف نامحدود  و در نهایت تعریف مدیریت در حال حاضر اینگونه است : مدیریت یعنی علم و هنر بهره بردن صحیحی از منابع و دارایی ها، در راستای رسیدن به اهداف، تحت یک نظام ارزشی مشخص.

 

مدیریت برای زندگی سازمان یافته امروزی ضروری بنظر میرسد و برای اداره گوشه گوشه همین فرآیند حیاتی است. مدیریت خوب ستون سازمان های موفق است. مدیریت زندگی به معنی بدست آوردن هر چیز در جهت رسیدن به اهداف و مدیریت سازمانی رسیدن به اهداف توسط دیگران میباشد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۳۹
محمد کریمی